Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
3090060547   Coordinació de la Xarxa de Competències Bàsiques
2021-2022   Seminari de coordinació. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   1/10/2021 - 15/6/2022 (30 hores) de h a h
   CRP del Baix Llobregat VIII
   Cedres, 38 (Esplugues de Llobregat) 
  
Format   Presencial
Organització   Subdirecció General d'Ordenació Curricular
  
  
  
Accessos   Està comunicat per metro amb la parada de Can Vidalet, de la línia Blava. Situat amb el límit de la localitat de l'Hospitalet de Llobregat. Per arribar-hi en cotxe cal sortir per l'autopista A2 a la sortida d'Esplugues, just abans d'entrar a la Diagonal de Barcelona. L'edifici disposa d'aparcament propi, al qual podeu accedir-hi en l'horari del servei.
Tipus activitat   XCBC Coordinació de la Xarxa de Competències Bàsiques
  
Inscripció   13/09/2021 - 26/09/2021 . Activitat restringida
   DATA INICI PROVISIONAL
  
Descripció i   Metodologia:   Trobades de coordinació dels coordinadors i les coordinadores dels centres docents que formen part de la Xarxa de Competències Bàsiques. Conjunt d'actuacions de suport a centres per iniciar, mantenir o consolidar processos de reflexió-acció en equip i en xarxa per transformar l'escola en un espai que afavoreixi l'aprenentatge i ajudi els docents a millorar el seu desenvolupament professional i als centres a constituir-se en organitzacions que aprenen.
  
Objectius   1. Consolidar l'ús de l'avaluació formativa per afavorir l'adquisició d'aprenentatges competencials.
2. Entendre la vida de l'aula i del centre com un projecte per generar aprenentatge amb sentit.
3. Estendre i consolidar el model de formació entre iguals i en xarxa a l'àmbit territorial per fomentar el desenvolupament professional docent.
  
Continguts   . Avaluació formativa i formadora.
. Instruments d'avaluació formativa.
. Elements curriculars.
. Aprenentatge entre iguals.
. Programació.
  
Observacions   Aquesta modalitat de formació implica la participació activa dels assistents i dels equips impulsors dels seus centres.
Les reunions es faran de forma no presencial mentre així ho indiquin les restriccions per la pandèmia.
  
Avaluació   Els criteris d'avaluació són:
1.Incorporar dins la Programació General Anual de Centre el pla de treball anual de la Xarxa Cb, amb indicadors d'assoliment que hauran de ser avaluats al final del curs i amb la concreció de l'espai i el temps dedicat al tema.
2.Crear un grup impulsor, que serà el responsable de desenvolupar el pla de treball, i nomenar dos coordinadors, que seran els representants del centre en les trobades periòdiques de la xarxa.
3.Pilotar o implementar les pràctiques elaborades pel grup impulsor en diferents cursos o cicles del centre i visualitzar les tasques de la Xarxa Cb en el conjunt del centre i en la seva pàgina web.
4.Difondre el treball realitzat, especialment en el propi territori, per mitjà de canals diversos (coordinació amb l'administració local i amb altres xarxes, participació en activitats formatives, jornades d'intercanvi d'experiències, tutelatges, etc.)
5.Informar la Inspecció de les tasques realitzades com a centre xarxa.
  
Requisits de  certificació   Els requisits de certificació són:
1.Desenvolupar el pla de treball, implementar pràctiques en el centre, documentar-les i difondre-les dins i fora del centre.
2.Assistir a les trobades periòdiques de la xarxa en el Departament d'Educació, realitzar les tasques assignades i intercanviar experiències amb la resta de centres.
3.Crear les condicions necessàries d'espai i temps per facilitar el treball, tot consensuant el calendari de sessions que s'adapti al pla de treball de la xarxa i a l'específic del centre, i preveient un espai de treball adequat.
  
Persones  destinatàries   Persones coordinadores de centres que formin part de la Xarxa de Competències Bàsiques i que es proposin dinamitzar i desenvolupar processos formació i desenvolupament professional docent basat en l'aprenentatge entre iguals i en xarxa.
  
E-mail   a8930035@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent